Udendørs fitness til skoler, efterskoler og uddannelsesinstitutioner – vejen til sjov bevægelse og motion
Det skal være sjovt at træne!
At være sund og aktiv er vigtigere end nogensinde. Især vores børn og unge har brug for at blive inspireret til at komme væk fra den udbredte, stillesiddende livsstil bag en skærm.
Med en Norwell udendørs fitnesspark på skolens eller institutionens område, bliver motion og fitness helt naturlig – og sjov.
Der er øget fokus på at give vores skoleelever bedre betingelser
for at komme ind i en sund og aktiv livsstil. En udendørs fitnesspark på skolen åbner muligheder for motion, livskvalitet og bedre læring for alle – uanset alder og fysisk form.
Vores udendørs fitnessguide gør det nemlig nemt for både lærere
og elever at engagere sig i sjov fitness – både i og udenfor timerne!
Guiden inspirerer til at røre sig, og er et værdifuldt værktøj til at forbedre dine elevers og studerendes helbredstilstand, og endda øge deres evner til at koncentrere sig og lære.
Vi foreslår Norwell Street Workout pakken til skoler og uddannelsessteder med elever fra 0. – 10. klassetrin:
Skole og unge i bevægelse og balance med Norwell Udendørsfitness!
Idræt og bevægelse spiller en afgørende rolle i unge menneskers liv og
udvikling. Aktiv deltagelse i fysisk aktivitet bidrager ikke kun til en sund krop, men også til en positiv mental sundhed.
Med udendørs fitness forbedres elevers og de unges helbredstilstand, og øger endda deres evner til at koncentrere sig og lære.
Motion og idrætsaktiviteter har vist sig at have en række fordele for unge.
Det reducerer stress og angst, forbedrer humør og søvnkvalitet samt styrker immunforsvaret.
“Vi har ikke bare fået en udendørs fitnesspark, men faktisk en hel skulptur park. Vi har nu mulighed for at bruge disse redskaber både i idrætstimerne og i tværfaglige projekter. Billedkunst kan arbejde med redskabernes design og æstetik. Og i fysik får formlen kraft gange arm en helt anden betydning, når man skal bruge den til at løfte sin egen vægt. Vores elever har nu også muligheden for at komme ud efter en hård time og få pulsen op relativt hurtigt, og det giver frisk ilt til hjernen og skærper deres koncentration og indlæringsevne.
Med disse redskaber byder vi byen velkommen til gymnasiet, alle må bruge dem, og det betyder at flere og flere vil kende gymnasiet og se på det som en del af deres verden – det er også for dem.”
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium